قابلیت بنادر ایران برای سهم‌گیری بیشتر از بازار منطقه/ ۱۶۰۰ میلیارد تومان پروژه بندری و دریایی در هرمزگان به بهره برداری می‌رسد

11:17 - 28 بهمن 1397
کد خبر: ۴۹۴۷۵۲
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به قابلیت بنادر ایران برای سهم‌گیری بیشتر از بازار منطقه گفت: طی روز جاری ۱۶۰۰ میلیارد تومان پروژه بندری و دریایی با حضور رئیس جمهوری در استان هرمزگان به  بهره برداری می رسد.
به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، محمد اسلامی در بیشت و ششمین همایش هماهنگی ارگان‌های دریایی با بیان این که دریا و دریانوردی یکی از مولفه‌های اقتدار ملی ایران است، بنابراین باید به اقتصاد دریامحور توجه بیشتری کنیم، بیان کرد: این همایش‌ها باید کمک کند به سرفصل‌های دست نخورده را بیش از پیش پرداخته شود.

وی در ادامه افزود: دریا محدوده بی انتهای است که ظرفیت بسیار عظیمی دارد و شایسته آن هستیم با توجه به ظرفیت‌های موجود به نحو شایسته‌ای از آن بهره ببریم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان این که از ابتدای انقلاب تا امروز تحریم بوده است، گفت: تحریم روی نقاط و محور‌هایی است که اقتدار آفرین است. با تحریم، ناتوان کننده‌ها را گسترش می‌دهند تا رشد اقتصادی ایران را متوقف کنند. از این رو یک راه بیشتر نداریم و آن افزایش حضور ایران در دریاهاست.

اسلامی با تاکید براین که باید موانع این مسیر را از سر راه برداریم، تصریح کرد: نیاز داریم از ظرفیت‌های بالقوه بهره برداری حداکثری کنیم. امروز تحریم در شرایط جدید از تعقیب و مراقبتیکه آمریکایی‌ها انجام می‌دادند فراتر رفته و به صورت اقدام و عمل تحریم می‌کنند. این یاغیگری است و باید با آن مقابله کرد.

وی با طرح این سئوال که چقدر از اشتغال دریایی را در کشور ایجاد کرده ایم، افزود: چرا نباید ایران در حوزه ساخت کشتی سهمی در منطقه داشته باشد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به بانکرینگ، گفت: ایران قابلیت آن دارد که سهم بیشتری از این بازار را در منطقه داشته باشد.

اسلامی همچنین از عدم استفاده از ظرفیت‌های دریایی کشور انتقاد کرد و افزود: نمی‌توانند ایران را در کلافی محاصره کنند، کشور ما نیرو‌ها و ظرفیت بسیار گسترده‌ای دارد که تمام نقشه‌های اسکتبار را نقشه بر آب کرده و می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: طی روز جاری ۱۶۰۰ میلیارد تومان پروژه بندری و دریایی با حضور رئیس جمهوری در استان هرمزگان به  بهره برداری می رسد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *